Επιδημία… απολύσεων στην #ΤΡΑΙΝΟΣΕ εν μέσω πανδημίας
Κι αυτό τη στιγμή που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται ετησίως με ποσό ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ για την εκτέλεση των δρομολογίων άγονης γραμμής (ΥΓΟΣ) με τη σχετική συμφωνία να έχει επεκταθεί για 15 χρόνια και το ποσό επιδότησης να φτάνει συνολικά τα 750 εκατομμύρια ευρώ.
Οσον αφορά τη φετινή χρόνιά μάλιστα μένει να φανεί εάν θα υπάρξει κάποια μείωση στο ποσό της επιδότησης που θα λάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αναλογεί στο δίμηνο ισχύος των έκτακτων μέτρων περιορισμού της εξάπλωσης του κορονοϊού, κατά τη διάρκεια του οποίου ελάχιστα δρομολόγια της εταιρίας διενεργούνται, καθώς επίσης και το αν θα ζητηθεί επιπλέον κάποιας μορφής ενίσχυση για τα διαφυγόντα κέρδη της εταιρίας μέσω της μείωσης του κόστους τροχαίου υλικού, εγκαταστάσεων ή τελών χρήσης υποδομής.
Θα εξεταστεί η επαναπρόσληψη
Οι σιδηροδρομικοί σημειώνουν ότι οι εργαζόμενοι απολύθηκαν με τη δικαιολογία ότι η εταιρεία λόγω Covid-19 δεν έχει παραγωγή έργου και μόλις επιστρέψει η χώρα στην κανονικότητα θα εξετάσει το ενδεχόμενο επαναπρόσληψής τους. Προσθέτουν επίσης ότι πρόκειται για εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο έχει εκπαιδευτεί στις Σχολές του Σιδηροδρόμου και θεωρείται απολύτως απαραίτητο προκειμένου να πραγματοποιείται απρόσκοπτα η τρέχουσα συντήρηση του τροχαίου υλικού που κυκλοφορεί αλλά και η υλοποίηση της σύμβασης εκτεταμένης συντήρησης του τροχαίου υλικού που ανήκει στο κράτος ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ για περίπου τρία έτη.
Αν και επισήμως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει σχολιάσει τις καταγγελίες περί απολύσεων, πηγές της εταιρίας παραδέχονται ότι πράγματι δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου 75 υπαλλήλων, οι οποίες έληξαν και θα επανεξεταστούν μόλις ομαλοποιηθεί η κατάσταση των δρομολογίων στη μετά lockdown εποχή.
Υπενθυμίζεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαγοράστηκε το Σεπτέμβριο του 2017 από την ιταλική FSI TRENITALIA, έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ στη συνέχεια τον Απρίλιο του 2019 εξαγόρασε και την τεχνική βάση ΕΕΣΣΤΥ έναντι 22 εκατομμυρίων ευρώ.
Η ΠΟΣ σημειώνει στην ανακοίνωσή της ότι η δεύτερη εξαγορά έγινε «παρότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είχε καταβάλλει προς την ΕΕΣΣΤΥ 30 εκατομμύρια ευρώ περίπου τα οποία όφειλε για την συντήρηση και τις επισκευές του τροχαίου υλικού».
Οπως είχε ανακοινωθεί με αφορμή την ανανέωση της σύμβασης για τα ΥΓΟΣ με απευθείας ανάθεση και της αντίστοιχης κρατικής επιδότησης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δεσμευτεί να προβεί σε επενδύσεις 2,2 δις ευρώ.
«Στις ανωτέρω όμως συμφωνίες, το υπουργείο Μεταφορών, αφενός δεν συμπεριέλαβε την πρότασή μας για διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των εργαζομένων που μέχρι σήμερα υπηρετούν και αφετέρου και παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειές μας το μισό προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εργαζόμενοι πρώην ΕΕΣΣΤΥ) στερείται Σ.Σ.Ε. η οποία έληξε στις 20-7-2019 και με το υπουργείο να δηλώνει αδυναμία παρέμβασης, κάτι που εμείς θεωρούμε αδιανόητο».
Παρέμβαση του υπουργείου Μεταφορών
Να σημειωθεί ότι της ανακοίνωσης της ΠΟΣ, είχε προηγηθεί ανακοίνωση του Συνδεσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδας, την πλειοψηφία του οποίου μάλιστα ελέγχει η ΔΑΚΕ (παράταξη, που πρόσκειται στη ΝΔ), η οποία σε ιδιαίτερα σκληρό τόνο κατήγγειλε το υπουργείο Μεταφορών «για πλήρη αδιαφορία» καλώντας «τον υπουργό να παραδώσει τα κλειδιά του υπουργείου ή στον Πρωθυπουργό ή στην TRENITALIA και στη Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθότι τους δίδουν δικαιώματα και δεν τους επιβάλλουν υποχρεώσεις».
echaritygr
Latest posts by echaritygr (see all)
- Θέατρο Σοφούλη | «Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ έναν γλάρο να πετάει» - 18 Μαρτίου 2023
- BABY BOOM | 12ο event στο Hyatt Regency Thessaloniki στηρίζει Παιδικά Χωριά SOS - 18 Μαρτίου 2023
- Κινέζοι σκίουροι, ρίχνονται με τα μούτρα στη μάχη κατά των ναρκωτικών ουσιών - 12 Μαρτίου 2023
- Σεισμός 7,8 Ρίχτερ σε Τουρκία – Β. Συρία | Τουλάχιστον 1.500 νεκροί (ΕΙΚΟΝΕΣ) - 6 Φεβρουαρίου 2023
- Κλωνοποιημένες «σούπερ αγελάδες» στην Κίνα παράγουν υψηλή ποσότητα γάλακτος - 3 Φεβρουαρίου 2023