Εικόνες σαν αυτές που θα δεις παρακάτω, καταφτάνουν και προκαλούν συγκίνηση στην σελίδα μας στο #echaritygr #respectzone. Υπάρχει εκπαίδευση δύο ταχυτήτων στην Ελλάδα; Πως μπορεί να υπάρχουν τόσο μεγάλες ανισότητες στο πιο βασικό αγαθό των παιδιών; Την εκπαίδευση; Στέλνουμε έκκληση στην Υπουργό Παιδείας, για όλα εκείνα τα παιδιά που δεν έχουν σπίτι να συνεχίζουν την #καραντίνα, και για όλους εκείνους τους ακούραστους εργαζόμενους κι εθελοντές των Οργανώσεων που σε διάφορα μέρη της χώρας, συνεχίζουν υπό αντίξοες συνθήκες να προσφέρουν την παρουσία τους, τις υπηρεσίες τους και να αγκαλιάζουν όλα αυτά τα προσφυγόπουλα από την Χίο, στα Διαβατά κι από εκεί στο Βαγιοχώρι, τη Δράμα, τη Βόλβη, το Κιλκίς, τη Λέσβο, τις Σέρρες, τον Κατσικά στα Γιάννενα, τη Ριτσώνα… και όπου αναπνέουν παιδικές αθώες ψυχές και διψούν για μάθηση…
Νύχτα και μέρα, τα εκτυπωτικά μηχανήματα αγκομαχούν για να εκτυπώνουν σε σελίδες τα μαθήματα που οι μικροί μας μαθητές πρέπει να συνεχίσουν εν μέσω πανδημίας. Γιατί η εκπαίδευση είναι η τροφή αυτών των παιδιών για να επιτύχουν την συμπερίληψή τους ειρηνικά και ομαλά στις κοινωνίες μας. Οι Ομάδες των Οργανισμών που φροντίζουν τόσα χρόνια τα παιδιά αυτά, συνεχίζουν να δίνουν τους εαυτούς τους και να βάζουν όλες τις δυνάμεις τους και το μεράκι για να μάθουν τα παιδιά αυτά, ισότιμα προς τα Ελληνόπουλα, την ελληνική γλώσσα, την Αγγλική και τα μαθηματικά.Βασικές αρχές και πυλώνες μιας δημοκρατικής προσαρμογής τους στην ελληνική κοινωνία.
Οι Εκπαιδευτικές Δράσεις για παιδιά στα νησιά πραγματοποιούνται με τη στήριξη της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες ενώ και ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης προσφέρει τόσο ηλεκτρονικά όσο και έντυπα το εκπαιδευτικό υλικό σε hot spots και camps σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα. Από μας και το #echaritygr #respectzone, υπόκλιση σε όλα τα υπέροχα πλάσματα και τους ακούραστους εργαζόμενους και εθελοντές των Προγραμμάτων Εκπαίδευσης. Σας ευχαριστούμε!
Metadrasi
Πώς μπορούν τα παιδιά πρόσφυγες που δεν έχουν ούτε σπίτι ούτε ίντερνετ, να συνεχίσουν τα μαθήματά τους τώρα που έχουν κλείσει όλα τα σχολεία τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης; Η ομάδα Eκπαίδευσης της ΜΕΤΑδρασης στη Χίο και τη Λέσβο, με πολύ φαντασία και δημιουργικότητα, κατάφερε να λύσει το γρίφο!
Με βάση τις ανάγκες κάθε τάξης, δημιούργησε για τα παιδιά που συμμετέχουν στα προγράμματα Μη Τυπικής Εκπαίδευσης της ΜΕΤΑδρασης, εκπαιδευτικό υλικό που περιλαμβάνει ασκήσεις σε Ελληνικά, Αγγλικά και Μαθηματικά, ώστε τα προσφυγόπουλα να συνεχίσουν την κανονική ροή του προγράμματος.
Στη συνέχεια, βρήκε τον τρόπο να διανείμει αυτό το υλικό στα παιδιά μέσα στα hotspot, τηρώντας παράλληλα όλα τα μέτρα ασφαλείας για τον περιορισμό της μετάδοσης του κορωνοϊού. Κάθε εβδομάδα, το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό των ομάδων, σε συνεργασία με τη διοίκηση των καταυλισμών, τοποθετεί ένα κουτί σε συγκεκριμένο σημείο στα hotspot από το οποίο οι μαθητές παραλαμβάνουν το υλικό, ενώ συγχρόνως επιστρέφουν προς διόρθωση τις εργασίες τους από την προηγούμενη εβδομάδα.
Στην αρχή, η αγωνία της ομάδας μας ήταν μεγάλη. Θα καταλάβαιναν τα παιδιά πώς λειτουργεί η καινούργια διαδικασία; Θα έδειχναν ενδιαφέρον; Η απάντηση ήρθε ήδη από την πρώτη διανομή, όπου 386 μαθητές παρέλαβαν εκπαιδευτικό υλικό συνολικά και στα δύο νησιά, ενώ και στις δύο επόμενες διανομές η διαδικασία συνεχίστηκε με εξίσου σημαντική συμμετοχή.
Η συνέπεια των μαθητών και η θέλησή τους για μάθηση είναι πραγματικά αξιοσημείωτες. Κάθε εβδομάδα έρχονται με μεγάλη ανυπομονησία να παραλάβουν το εκπαιδευτικό υλικό και να επιστρέψουν τις ασκήσεις προς διόρθωση. Με τα μεγάλα χαμόγελά τους και τη λαχτάρα τους για μάθηση, μας αποδεικνύουν ότι όταν υπάρχει θέληση και από τους μαθητές και από τους εκπαιδευτικούς, όσο δύσκολες κι αν είναι οι συνθήκες, θα βρεθεί ο τρόπος να ξεπεραστούν τα εμπόδια!
ASB Greece
The ASB Non Formal Education team is preparing educational material for all its students; with the support of IOM Greece / H ομάδα της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης της ASB ετοιμάζει φυλλάδια με εκπαιδευτικό υλικό για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.
ASB team distributes educational material to students at the sites with the support of IOM Greece / Η ομάδα της ASB διανέμει εκπαιδευτικό υλικό στους μαθητές στις δομές, με την υποστήριξη του ΙΟΜ / The ASB team distributes Non Food Items (chlorine, soaps and information posters on the Coronavirus) at the Diavata camp. / Η ομάδα της ASB διανέμει μη βρώσιμα προϊόντα (χλωρίνη, σαπούνια και αφίσες με πληροφορίες για τον κορονοϊό) στις δομές φιλοξενίας Διαβατών.
DRC Greece
Τα προστατευτικά μέτρα είναι καθοριστικής σημασίας σε αυτή την κρίση, όπως και η πρόσβαση σε τρόφιμα.
Στο Κουτσόχερο που έχει τεθεί σε προληπτική καραντίνα, συνεχίζουμε να παρέχουμε υπηρεσίες κριτικής σημασίας, όπως καλάθια τροφίμων, σε πρόσφυγες που έχουν ανάγκη, χρησιμοποιώντας προστατευτικό εξοπλισμό. Η προστασία του προσωπικού μας και των ανθρώπων που εξυπηρετούμε είναι προτεραιότητά μας.
Η DRC λειτουργεί σε εννέα δομές φιλοξενίας προσφύγων, σε συνεργασία με τον IOM Greece και με την υποστήριξη του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η DRC ως πάροχος διοικητικής υποστήριξης ανοιχτών προσφυγικών δομών, βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τις ελληνικές αρχές και θα παράσχουμε την αναγκαία βοήθεια στον πληθυσμό και άλλους παράγοντες στο πλαίσιο του ρόλου μας. Συνεχίζουμε τις διανομές χλωρίνης και σαπουνιών και τον καθαρισμό των εργασιακών και κοινόχρηστων χώρων στη δομή. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τις προσφυγικές κοινότητες πάνω στις πιο πρόσφατες οδηγίες των αρχών σε πολλές γλώσσες.
Θα εργαστούμε με τους πρόσφυγες και τις αρχές για να μειώσουμε τον κίνδυνο εξάπλωσης του ιού όσο περισσότερο μπορούμε. Η ασφάλεια των εργαζομένων και των κατοίκων της δομής αποτελεί προτεραιότητα μας.
IOM Greece
Ενώ κι ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, συνεχίζει να προωθεί όλο το απαραίτητο υλικό ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την ομαλή ένταξη των μεταναστών και προσφύγων στις δομές φιλοξενίας. Ενημερώνει καθημερινά για τα μέτρα προφύλαξης ενάντια στον #Covid19 και μοιράζει υλικά για την προσωπική υγιεινή των φιλοξενουμένων και των οικογενειών τους.
Μάλιστα ειδικές ομάδες, ράβουν μέχρι και τις δικές τους μάσκες και μοιράζουν στους υπόλοιπους φιλοξενούμενους. Παράλληλα εργαζόμενοι του ΔΟΜ μαζί με τους ωφελούμενους των δομών, εκπαιδεύονται, διασκεδάζουν, μαθαίνουν και προσφέρουν υλικό και κάθε είδους βοήθεια για τις δύσκολες αυτές ώρες καραντίνας και εγκλεισμού στις δομές φιλοξενίας.
Ένας αυξημένος αριθμός που διαμένουν στη δομή φιλοξενίας της Ριτσώνας, στην Κεντρική Ελλάδα, διαγνώστηκε θετικός στον #COVID_19.
Είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας να εξασφαλιστεί πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας, στην πρόληψη, στους ελέγχους και στη θεραπεία για όλους, συμπεριλαμβανομένων των μεταναστών και των προσφύγων που βρίσκονται στην ενδοχώρα και τα νησιά.
SolidarityNow
Οι εκπαιδευτικοί των ομάδων μας δεν το βάζουν κάτω! Συνεχίζουν να κάνουν τα αδύνατα δημιουργικά εν μέσω πανδημίας και κάθε εβδομάδα παραδίδουν σε όλους τους μαθητές μας εξατομικευμένα πακέτα εργασιών για το σπίτι. Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την επαφή με τα παιδιά μειώνοντας έτσι τον αντίκτυπο της απομόνωσης αλλά και να διατηρήσουμε το κίνητρο της μάθησης ζωντανό!
Τα εκπαιδευτικά πακέτα που ετοιμάζουμε πυρετωδώς περιλαμβάνουν πολλών ειδών επαναληπτικά φυλλάδια μέχρι και διασκεδαστικές ασκήσεις όπως κρυπτόλεξα και λαβύρινθους, γιατί το διάβασμα στο σπίτι δεν είναι μόνο ασκήσεις αλλά και χαλάρωση. Μαζί με τα παιδιά χαιρόμαστε κι εμείς οι ίδιοι καθώς διαπιστώνουμε ότι κάθε εβδομάδα τα εκπαιδευτικά πακέτα που μοιράζουμε γίνονται ανάρπαστα καθώς αυξάνονται τα συμπληρωμένα πακέτα που παίρνουμε πίσω προς διόρθωση.
Και για του λόγου το αληθές μοιραζόμαστε μαζί σας φωτογραφικές στιγμές από τις ομάδες μας σε Βαγιοχώρι, Δράμα, Σέρρες και Βόλβη όπου επιστρέφονται τα συμπληρωμένα πακέτα που παίρνουμε πίσω προς διόρθωση.
Οι λέξεις μετράνε: πώς μιλάμε για τον κορονοϊό χωρίς να συμβάλλουμε στην δημιουργία κοινωνικού στίγματος;
Είναι εύκολο μια νέα, αβέβαιη πραγματικότητα να μας προκαλεί άγχος και φόβο. Όμως, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το στίγμα που σχετίζεται με την πανδημία μπορεί να υποβαθμίσει την κοινωνική συνοχή και να οδηγήσει σε μεγαλύτερη διασπορά του ιού.
Τι να κάνουμε: διαλέγουμε τις λέξεις μας προσεκτικά, γιατί ο τρόπος που εκφραζόμαστε έχει αντίκτυπο στην συμπεριφορά των υπολοίπων.
1. Αποφεύγουμε να δίνουμε στον ιό εθνικά χαρακτηριστικά, όπως “ο ιός από την Κίνα”. Ο ιός επίσημα έχει την ονομασία Covid-19 , που προέρχεται από τις λέξεις COrona VIrus Disease (20)19.
2. Χρησιμοποιούμε όρους όπως “πάσχοντες από τον ιό” αντί για “θύματα του ιού” και “πιθανοί φορείς του ιού” αντί για “ύποπτα περιστατικά”.
3. Αντίστοιχα, αναφερόμαστε σε “ανθρώπους που κόλλησαν” και όχι σε “ανθρώπους που μολύνουν τους άλλους”, για να αποφύγουμε να δημιουργούμε συνειρμούς εκούσιας μετάδοσης του ιού.
Διαβάστε περισσότερα στην οδηγία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
Terre Des Hommes Greece
Κλεισμένοι στο σπίτι με παιδιά σε καραντίνα;
Να μια λίστα με παιχνίδια ενίσχυσης δεσμού για γονείς και παιδιά από 0 έως 5 ετών που ετοίμασε η ομάδα ψυχολογικής και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης της Terre des hommes Hellas.
Τι είναι ο πρωταρχικός δεσμός;
Ο πρωταρχικός δεσμός (primary bond) σύμφωνα με τη Θεωρία του Δεσμού (Attachment Theory), είναι η πρώτη σχέση που συνάπτει το παιδί με το άτομο φροντίδας, ανεξάρτητα εάν πρόκειται για την μητέρα του ή κάποιο άλλο πρόσωπο, που αποτελεί τον κύριο φροντιστή του. Ο πρωταρχικός αυτός δεσμός διαμορφώνεται στα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού και φαίνεται να παίζει καταλυτικό ρόλο στη μετέπειτα ψυχο-συναισθηματική του ανάπτυξη, επηρεάζοντας όχι μόνο τους συναισθηματικούς δεσμούς που θα συνάψει, αλλά τη γενικότερη αντίληψη για τον εαυτό του, για τα σημαντικά και μη πρόσωπα στη ζωή του, καθώς και τη συνολική εμπειρία του αναφορικά με τη ζωή.
Ο πρωταρχικός δεσμός και οι συμπεριφορές που τον χαρακτηρίζουν, αναπτύσσονται μέσα από διάφορες μορφές αλληλεπίδρασης του παιδιού με το πρόσωπο δεσμού, μια εκ των οποίων είναι φυσικά το παιχνίδι!
Τα παιχνίδια ενίσχυσης δεσμού (Attachment Play) είναι δραστηριότητες οι οποίες προάγουν την ανάπτυξη ασφαλούς δεσμού (secure attachment) μεταξύ του παιδιού και των γονέων- φροντιστών του, και βασίζονται σε τέσσερα είδη αλληλεπίδρασης:
Δομή (structure): Δραστηριότητες κατά τις οποίες η συμπεριφορά των γονέων είναι αξιόπιστη και οι αντιδράσεις τους μπορούν να προβλεφθούν, προσφέροντας στο παιδί την αίσθηση του ελέγχου, της ασφάλειας και της οργάνωσης.
Εμπλοκή (engagement): Δραστηριότητες προσαρμοσμένες στο εξελικτικό στάδιο του παιδιού, οι οποίες ενισχύουν τη συμμετοχή και τη συνεργασία, μέσα από ένα ισορροπημένο επίπεδο ερεθισμάτων, κινητοποίησης και ψυχαγωγίας.
Φροντίδα (nurture): Δραστηριότητες κατά τις οποίες οι γονείς αντιδρούν με κατανόηση, προτεραιοποιώντας τις ανάγκες του παιδιού για ζεστασιά, τρυφερότητα και χαλάρωση και προσφέροντας στο παιδί ένα συναισθηματικό καταφύγιο.
Πρόκληση (challenge): Δραστηριότητες που προσκαλούν και βοηθούν το παιδί να προσπαθήσει, να εξερευνήσει, να νιώσει σίγουρο για τις αποφάσεις και τις κινήσεις του, αναπτύσσοντας τις δεξιότητές του σε ένα ασφαλές περιβάλλον.
Βρείτε τις προτάσεις δραστηριοτήτων στην κάρτα που ακολουθεί.
Οι συμβουλές στήριξης γονέων και παιδιών κατά την καραντίνα COVID-19 είναι μέρος του προγράμματος Παιδικής Προστασίας που εκπονεί η Terre des hommes Hellas σε συνεργασία με την oργάνωση DRC Greece και τονIOM Greece, με την υποστήριξη του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης#AMIF#DGHOME#EUHome Affairs.
ARSIS / ΑΡΣΙΣ
Το «Σπίτι της ΑΡΣΙΣ» αναλαμβάνει τη φροντίδα 10χρονου προσφυγόπουλου ύστερα από 44 μέρες παραμονής του στα κρατητήρια της Αστυνομίας
Από τις 26 Φεβρουαρίου, 44 ολόκληρες μέρες, ένα 10χρονο παιδί, ασυνόδευτο προσφυγόπουλο από τη Συρία βρίσκεται έγκλειστο σε καθεστώς «προστατευτικής φύλαξης» στα κρατητήρια του αστυνομικού τμήματος Σερβίων Κοζάνης.
Ο 10χρονος είναι Σύριος και τον εντόπισε η Ομάδα Εργασίας στο Δρόμο (Streetwork) της ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, που εργάζεται για την υποστήριξη ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων.
Λόγω των περιοριστικών μέτρων εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, η ομάδα Streetwork δεν μπόρεσε να μεταβεί στα Σέρβια, αλλά υποστηρίζει ψυχολογικά το παιδί με διαδοχικές τηλεφωνικές συνομιλίες με τη βοήθεια διερμηνέα σε συνεργασία με τις αστυνομικές αρχές.
Όπως αφηγήθηκε ο 10χρονος, ζούσε με την οικογένειά του σε καταυλισμό στον Λίβανο, αλλά επειδή οι συνθήκες εκεί ήταν δυσβάστακτες, οι γονείς του αποφάσισαν να στείλουν το παιδί μόνο του σε συγγενείς τους στη Γερμανία.
UNHCR Greece
Το ξέρατε ότι 4 στους 5 πρόσφυγες σε όλο τον κόσμο ζουν σε χώρες που συνορεύουν με τις εστίες των συγκρούσεων από τις οποίες διέφυγαν;
Στη συνέχεια, παρακολουθούμε το σχετικό βίντεο από το υλικό της Υ.Α. «Μαθαίνουμε για τους πρόσφυγες» και κάνουμε μία συζήτηση με τα παιδιά για το πού αναζητούν καταφύγιο οι πρόσφυγες και τις συνθήκες διαβίωσής τους εκεί.
H ιστοσελίδα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες help.unhcr.org/greece, η οποία παρέχει ενημέρωση σε πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο σε επτά γλώσσες, περιλαμβάνει τακτικές ενημερώσεις με τις κρατικές ανακοινώσεις για τα μέτρα που λαμβάνουν οι ελληνικές Αρχές για την πρόληψη και αντιμετώπιση του κορωνοϊού.
Έχετε μήνυμα από τη Sundos μέσα από τον προσφυγικό καταυλισμό Za’atari της Ιορδανίας.
“Mια από τις αρετές της πίστης είναι ότι μπορούμε να καταλάβουμε γιατί πρέπει να παίρνουμε μέτρα ενάντια στις πανδημίες και τις αρρώστιες. Πρέπει να ακούμε αυτές τις οδηγίες και να μένουμε μέσα.
Εύχομαι σε όλους ασφάλεια και ειρήνη. Σας στέλνω την αγάπη μου.”
Αν είναι να διαβάσετε μία ιστορία δύναμης και αλληλοϋποστήριξης αυτή την εβδομάδα, ας είναι αυτή.
Δεκαπέντε πρόσφυγες που κατάφεραν να ξεπεράσουν τα άσχημα βιώματα του ξεριζωμού και να τα μετασχηματίσουν σε δύναμη και ελπίδα, βάζουν ένα νέο στόχο στη ζωή τους, να συμπαρασταθούν σε άλλους πρόσφυγες που αισθάνονται αβοήθητοι.
Οι άνθρωποι αυτοί, πρόσφυγες και οι ίδιοι, έχουν επιλεχθεί και εκπαιδευτεί στο πλαίσιο προγράμματος της Ύπατης Αρμοστείας και της ΕΠΑΨΥ – EPAPSY και παρέχουν ψυχοκοινωνική υποστήριξη κατ’ οίκον σε άλλους ευάλωτους αιτούντες άσυλο και πρόσφυγες. Σήμερα, εν μέσω πανδημίας, το πρόγραμμα υλοποιείται μέσω τηλεφωνικής επαφής.
«Συχνά όταν είσαι μέσα στο πρόβλημα δεν μπορείς να βοηθήσεις τον εαυτό σου. Ίσως εμείς που έχουμε τις ίδιες εμπειρίες ή που προερχόμαστε από την ίδια χώρα, μπορούμε να βοηθήσουμε όσους το χρειάζονται», λέει ο Χάνι από το Συρία, ένας από τους 15 εργαζομένους στο πρόγραμμα.
Η Οικογένεια του e-Charity.gr Portal, απέναντι στην λογική της απλής κριτικής και της ακατάσχετης αποποίησης ευθυνών ή της άκρατης φιλολογίας, αναλαμβάνει τις ευθύνες του μέλλοντος, ΣΗΜΕΡΑ.
Για εμάς, εσάς, το ΑΥΡΙΟ των παιδιών μας. Με μεράκι, αγάπη στον συνάνθρωπό μας κι αφοσίωση στον στόχο μας, συναντιόμαστε από κάθε γειτονιά της Ελλάδας, με έναν σκοπό. Να κάνουμε το όραμά μας, ΠΡΑΞΗ. Την Αλληλεγγύη, ΖΩΗ.
Η Οικογένεια του e-Charity.gr Portal, απέναντι στην λογική της απλής κριτικής και της ακατάσχετης αποποίησης ευθυνών ή της άκρατης φιλολογίας, αναλαμβάνει τις ευθύνες του μέλλοντος, ΣΗΜΕΡΑ.
Για εμάς, εσάς, το ΑΥΡΙΟ των παιδιών μας. Με μεράκι, αγάπη στον συνάνθρωπό μας κι αφοσίωση στον στόχο μας, συναντιόμαστε από κάθε γειτονιά της Ελλάδας, με έναν σκοπό. Να κάνουμε το όραμά μας, ΠΡΑΞΗ. Την Αλληλεγγύη, ΖΩΗ.