Και από θαλάσσης η μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής με το νέο ωκεανογραφικό που παίρνει το ΕΛΚΕΘΕ
Ενα σημαντικό «όπλο» ενάντια στην κλιματική αλλαγή αποκτά το ΕΛΚΕΘΕ που το επόμενο διάστημα θα προστεθεί στον στόλο του ένα νέο ωκεανογραφικό.
Θα έχει και άλλες δυνατότητες, όπως είναι οι μελέτες σε μεγάλα βάθη και η πετρελαϊκή έρευνα κοιτασμάτων.
Στις 31 Μαρτίου αναμένεται να δοθεί το τελικό “πράσινο φως” από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να προχωρήσει η απόκτηση του ωκεανογραφικού. Κατά 75% θα χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ και κατά 25% από το ελληνικό Δημόσιο.
Η χρηματοδότηση είναι της τάξης των 45 εκ ευρώ ενώ η αγορά του εντάσσεται στην εμβληματική δράση του Υπουργείου Παιδείας που αφορά στην κλιματική αλλαγή και είναι 64 εκ ευρώ.
«Θα υπάρχει ένα δίκτυο σε θάλασσα και στεριά με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας που θα παρατηρεί τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με την κλιματική αλλαγή για να υπάρχει μία αξιόπιστη αποτύπωση των εν δυνάμει καταστροφών» αναφέρει ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας, κ. Κώστας Φωτάκης.
Ο κ. Φωτάκης βρέθηκε χθες στο λιμάνι του Ηρακλείου, στο γαλλικό ερευνητικό σκάφος “R/V Pourquoi pas” του ερευνητικού κέντρου “Ifremer” που ξεκινά ωκεανογραφική αποστολή με τη συμμετοχή επιστημόνων από το Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας του ΕΛΚΕΘΕ.
Η αποστολή χρηματοδοτείται από τη γαλλική κυβέρνηση και περιλαμβάνει συλλογή φυσικών, χημικών, βιολογικών και οπτικών δεδομένων στο θαλάσσιο περιβάλλον με στόχο την μελέτη των φυσικών και βιοχημικών διεργασιών στην Ανατολική Μεσόγειο.
Οι μετρήσεις/δειγματοληψίες που θα γίνουν στην αποστολή θα συνδυαστούν με συλλογή δεδομένων από αυτόνομους πλωτήρες (Gliders, Argo) που ανήκουν σε γαλλικά ερευνητικά κέντρα και το Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Επιπροσθέτως θα ποντιστεί διάταξη με φυσικοχημικούς αισθητήρες και ιζηματοπαγίδες σε σημείο νοτιοανατολικά της Κρήτης. Το σύνολο των ως άνω δράσεων αποτελεί καινοτόμο προσπάθεια που θα συμβάλει ουσιαστικά στην μελέτη του θαλάσσιου περιβάλλοντος της περιοχής έρευνας. Θα ολοκληρωθεί στις 17 Μαρτίου με αφετηρία και λήξη στο λιμάνι του Ηρακλείου.
Ο στόλος του ΕΛΚΕΘΕ
Αυτή τη στιγμή, το ΕΛΚΕΘΕ διαθέτει το βαθυσκάφος «ΘΕΤΙΣ», τύπου REMORA 2000, που κατασκευάστηκε από τη γαλλική εταιρεία COMEX το 1998 – 1999. Αποκτήθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος Ενίσχυσης Ερευνητικού Ιστού της ΓΓΕΤ (Πρόγραμμα ΕΠΕΤ-ΙΙ της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και το συνολικό του κόστος έφθασε τα 2.069.000 ευρώ.
Το σκάφος διαθέτει προβολείς, βιντεοκάμερα, δύο υδραυλικούς βραχίονες, πρόσθιο ηχοβολιστικό, αντλία αναρρόφησης και μπορεί να δεχθεί διάφορα επιστημονικά όργανα μέτρησης και δειγματοληψίας νερού και ιζήματος. Το επιχειρησιακό βάθος του οχήματος είναι 610 μέτρα. Το ΘΕΤΙΣ επιχειρεί από το Ω/Κ ΑΙΓΑΙΟ.
Το ωκεανογραφικό «ΑΙΓΑΙΟ» ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία Χαλκίδας και καθελκύστηκε το Δεκέμβριο του 1985. Είναι ερευνητικό πλοίο πολλαπλών χρήσεων και μπορεί να αναλάβει και να φέρει σε πέρας όλων των ειδών τις ερευνητικές εργασίες, όπως Φυσική Ωκεανογραφία, Βιολογική Ωκεανογραφία και Υδροβιολογία, Χημική Ωκεανογραφία, Υποθαλάσσια Γεωλογία και Γεωφυσική καθώς και τεχνικές εργασίες.
Το ερευνητικό αλιευτικό πλοίο «ΦΙΛΙΑ» ναυπηγήθηκε στον Πειραιά το 1986. Είναι ερευνητικό πλοίο πολλαπλών χρήσεων με έμφαση στην πειραματική αλιεία. Λόγω μεγέθους είναι πολύ ευέλικτο και εκτός από την ανοικτή θάλασσα είναι ιδανικό για έρευνα στα παράκτια και τα αβαθή.
echaritygr
Latest posts by echaritygr (see all)
- Θέατρο Σοφούλη | «Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ έναν γλάρο να πετάει» - 18 Μαρτίου 2023
- BABY BOOM | 12ο event στο Hyatt Regency Thessaloniki στηρίζει Παιδικά Χωριά SOS - 18 Μαρτίου 2023
- Κινέζοι σκίουροι, ρίχνονται με τα μούτρα στη μάχη κατά των ναρκωτικών ουσιών - 12 Μαρτίου 2023
- Σεισμός 7,8 Ρίχτερ σε Τουρκία – Β. Συρία | Τουλάχιστον 1.500 νεκροί (ΕΙΚΟΝΕΣ) - 6 Φεβρουαρίου 2023
- Κλωνοποιημένες «σούπερ αγελάδες» στην Κίνα παράγουν υψηλή ποσότητα γάλακτος - 3 Φεβρουαρίου 2023